+48 (81) 532 04 11 biuro@polisoft.pl

Aktualności

Mamy przyjemność zaprezentować program „JPK Viewer”.

Aplikacja ta jest przeznaczona do przeglądania plików JPK w formie bardziej czytelnej dla użytkownika. Oprócz podglądu danych, możliwe jest także ich testowanie pod kątem spójności.

W aktualnej wersji program umożliwia :

  1. podgląd danych w wersji tabelarycznej
  2. testy poprawności NIP
  3. testy wypełnienie pól obowiązkowych
  4. testy poprawności dat
  5. testy sumaryczne pozycji
  6. testy sumaryczne podatku należnego i naliczonego
  7. inne testy struktur

Uwaga !

Od 29 marca  2017 nasze biuro będzie czynne od godz. 7:00 do godziny 15:00.

Zapraszamy do kontaktu.

  1. Polidruk v 1.3.0   – program wspierający drukowanie z aplikacji DOSowych, na drukarki windowsowe.
  2. Koala Ratownik 2.0 – program do odzyskania hasła programu płatnik.
  3. Alfabet – Alfabet w różnych kodowaniach, do określenia poprawnego ustawienia polskich liter.
  4. Pomoc zdalna – Program do pomocy zdalnej dla klientów

 

Dla programów DOS-owych bardzo ważne są, poprawne ustawienia pamięci oraz ilości otwartych plków

Czasami zdarza się, że musimy przeinstalować system Windows. Po takiej operacji należy pamiętać aby ustawić poprawnie parametry pamięci dla aplikacji DOS oraz ilość plików.

Poniżej opiszę jak to zrobić aby nie była potrzebna nasza interwencja.

Oczywiście jeżeli występują jakieś problemy lub nie są  wstanie Państwo sami wykonać tych operacji, służymy pomocą.

 

1. Ustawienia ilości plików

Windows 2000 oraz Windows XP

Ilość otwartych plków ustawiamy w pliku konfiguracyjnym config.nt.

Plik ten znajduje się najczęściej (jeżeli nie zmieniano katalogu dyślnego dla Windows-a) w scieżce

C:\WINDOWS\SYSTEM32\config.nt

Należy pamiętać, aby posiadać uprawnienia administratora, żeby móc zmienić te ustawienia.

Gdy już mamy ten plik otwieramy go dowolnym edytorem tekstu (np. Notatnik) lub naciskamy prawy przycisk myszki na pliku i wybieramy opcję „otwórz za pomocą” i z listy wybieramy program Notatnik.

Po otwarciu przechodzimy na koniec pliku i znajdujemy wpis FILES=40.

Zmieniamy go na FILES=140

Zapisujemy zmiany i wychodzimy.

 

DOS, Windows 95 oraz Windows 98

Ilość otwartych plków ustawiamy w pliku konfiguracyjnym config.sys.

Plik ten znajduje się najczęściej (jeżeli nie zmieniano katalogu dyślnego przy instalacji systemu) w scieżce

C:\config.sys

Gdy już mamy ten plik otwieramy go dowolnym edytorem tekstu (np. EDIT dla DOS) lub naciskamy prawy przycisk myszki na pliku i wybieramy opcję „otwórz za pomocą” i z listy wybieramy program Notatnik.

Po otwarciu szukamy w pliku wpisu który zaczyna się od FILES=

Jeżeli nie ma takiego wpisu lub jego wartość jest mniejsza od 120 to wpisujemy linijkę

FILES=140

Zapisujemy zmiany i wychodzimy.

 

Windows Me

Tutaj sprawa się trochę komplikuje i opis będzie wkrótce.

 

2. Ustawienia Pamięci

DOS

Dla systemu DOS wystarczy aby w pliku config.sys oprócz wpisu FILES=140 znalazły się wcześniej

DOS=HIGH,UMB

DEVICE=C:\DOS\HIMEM.SYS

DEVICE=C:\DOS\EMM386.EXE NOEMS

FILES=140

 

WINDOWS 95, WINDOWS 98

Dla systemów Windows sprawa ma siępodobnie. Wystarczy aby w pliku config.sys oprócz wpisu FILES=140 znalazły się wcześniej

DOS=HIGH,UMB

DEVICE=C:\WINDOWS\HIMEM.SYS

DEVICE=C:\WINDOWS\EMM386.EXE NOEMS

FILESHIGH=140

WINDOWS 2000,  WINDOWS XP

Dla systemów XP i 2K, musimy zlokalizować plik o nawie _default.pif , który znajduje się najczęściej w scieżce

C:\WINDOWS\_default.pif

Następnie naciskamy na ten plik prawym klawiszem myszki i wybieramy opcję właściwości.

Przechodzimy na zajkładkę Pamięć i ustawiamy parametry tak jak na obrazku poniżej.

Ustawioania pamięci

Po zmianie ustawień naciskamy OK.

Gotowe . Jeżeli coś nie wychodzi prosimy o kontakt. Pomożemy.

Czasami zdaża się że aplikacje DOS-owe uruchomione na komputerach z systemem WINDOWS, uruchamiają się na połowie ekranu.

Dziaje się tak, z powodu źle ustawionej ilości lini.

Aby to zmienić należy:

    1. Uruchomić program który źle działa.
    2. Przycisnąć klawisz (flaga windows) lub wcisnąć równocześnie klawisze ( Crtl + Esc ) – Chodzi oto aby program schował się do paska, ale był uruchomiony.
    3. Gdy już program mamy zrzucony do paska klikamy na nim prawym klawiszem myszki i wybieramy właściwości
    4. Przechodzimy na zakładkę UKŁAD
    5. Zmieniamy ustawienia tak jak na obrazku :

Ustawioania okna

 

  1. Naciskamy OK.
  2. Zaznaczamy „Dla wszystkich przyszłych aplikacji / okien”
  3. Wracamy do programu i wychodzimy z niego
  4. Po następnym uruchomieniu oprogramu powinno wszystko być OK.

Program FA, jest oparty na bazie danych SQL. Program pracuje w środowisku Windows. (Windows 98 SE, Windows 2000, Windows XP, Windows VISTA, Windows 7)

 

Wersja BASIC

Wersja BASIC jest wersją podstawową programu FA, która zapewnia minimalną (najpotrzebniejszą) funkcjonalność.
Podstawowe zadania realizowane przez wersję BASIC:

  • Wystawienie faktury VAT
  • Wystawienie faktury korygującej do faktury VAT
  • Wystawienie faktury korygującej do faktury korygującej
  • Utrzymanie kartoteki kontrahentów
  • Utrzymanie kartoteki asortymentowej
  • Bezproblemowo obsługuje stare i nowe stawki VAT
  • Generowanie zestawień sprzedaży
  • Rejestr VAT
  • Export danych do systemu księgowego FK

 

Specyfikacja:

Program wystawia faktury VAT od cen netto.
Program nie współpracuje z drukarką fiskalną (do drukarek fiskalnych proponujemy inny nasz program „FA-Paragon”)

Zalecenia sprzętowe

– Windows XP lub nowszy (min. Windows 98)
– Monitor 19″ lub większy (min. 17″)
– Pamięć (128 MB dla Win98, 1 GB dla WinXP, 2GB dla Win 7)
– Drukarka laserowa (współpracuje też z drukarkami igłowymi i atramentowymi)
– Klawiatura
– Myszka

Geodezyjny system importu danych ewidencyjnych służy jak sama nazwa wskazuje do importu danych ewidencyjnych. Po przetworzeniu danych z plików tekstowych program tworzy tabele z przetworzonymi danymi i przedstawia wyniki w postaci raportów.
Dostępne raporty to:

  • Rejestr szacunkowy,
  • Skorowidz działek,
  • Skorowidz osób,
  • Rozliczenie działek

side

Przykłady wydruków raportu :

1. Rejestr szacunkowy – zobacz naglówek , zobacz stopka
2. Skorowidz osób – zobacz wydruk
3. Skorowidz działek – zobacz wydruk
4. Rozliczenie działek – zobacz wydruk

Wielu naszych klientów robi BILANS ręcznie, na podstawie danych z systemu FK. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom naszych klientów, opracowaliśmy program o nazwie „BILANS”. Program ten na podstawie danych z systemu FK generuje bilans w/g potrzeb operatora.

Program w odróżnieniu od systemu FK pracuje w środowisku graficznym WINDOWS Logo windows. Oczywiście zadbaliśmy oto, aby współpracował z naszymi starszymi systemami. W programie można dowolnie definiować składniki (konta syntetyczne i/lub analityczne) wchodzące do bilansu. Dla przykładu :

Do bilansu możemy pobrać ze znakiem (plus lub minus):

  • Stronę Wn (+/-)
  • Stronę Ma (+/-)
  • Saldo Wn (+/-)
  • Saldo Ma (+/-)
  • Wn – Ma (+/-)
  • Ma – Wn (+/-)
  • Saldo Wn – Ma (+/-)
  • Saldo Ma – Wn (+/-)

Oto przykładowy ekran definicji składnika bilansu :

Bilans FK

Program „Naliczanie odsetek” jest przeznaczony do naliczania odsetek od kwoty podanej przez użytkownika (operatora). Naliczanie odsetek odbywa się w określonym przedziale czasowym, ustawionym przez operatora. Okres ten zawiera się pomiędzy datą podaną jako TERMIN a datą podaną jako WPŁATA

Odsetki

 

KWOTA

W pole KWOTA należy wpisać kwotę, od której chcemy naliczyć odsetki.

TERMIN

W pole TERMIN należy wpisać datę, na którą był wyznaczony termin płatności.

WPŁATA

W pole WPŁATA należy wpisać datę, kiedy została zaksięgowana wpłata.

ZATWIERDŹ

Naliczenie odsetek następuje po naciśnięciu przycisku ZATWIERDŹ.

Po podaniu tych podstawowych danych program naliczy odsetki za okres od daty podanej w polu TERMIN do daty podanej w polu ZAPŁATA według stawek określonych w tabeli odsetek.

Tabela Odsetek

Aby program poprawnie naliczył odsetki należy uzupełnić tabelę odsetek. W tym celu naciskamy myszką przycisk USTAWIENIA lub wciskamy klawisz F3 na klawiaturze komputera. Po tej operacji pojawi się nam okno, w którym będą 3 tabelki.

Tabele odsetek :

Podatkowe – tabela odsetek podatkowych,
Ustawowe – tabela odsetek ustawowych,
Indywidualne – tabela odsetek indywidualnych.

Odsetki ustawowe oraz odsetki podatkowe są zapisywane i po pierwszym uzupełnieniu tabel, dane do nich wpisane są pamiętane przez program. Tabela odsetek indywidualnych jest przeznaczona do ręcznego uzupełniania przez operatora. Ma to na celu umożliwienie operatorowi wpisania indywidualnych odsetek w zależności od ustaleń pomiędzy dłużnikiem a wierzycielem.
Aby uzupełnić tabelę odsetek ustawowych lub podatkowych, należy nacisnąć kombinację klawiszy SHIFT + F12, a następnie nacisnąć myszką na interesującą nas tabelę. Wstawianie nowego pola pomiędzy istniejące wykonujemy klawiszem INSERT.
Przechodzenie pomiędzy poszczególnymi komórkami tabeli wykonujemy za pomocą kursorów (klawisze ze strzałkami).

Kasowanie odbywa się za pomocą klawisza DEL lub DELETE (w zależności od klawiatury). Usunięcie wpisu z tabeli pomiędzy istniejącymi rekordami wykonuje się poprzez skasowanie zawartości pól, a następnie przejście do komórki wyżej lub niżej.

WYDRUK

Na wydruku w prawym górnym rogu widoczny jest nagłówek. Można go zmienić poprzez naciśnięcie klawisza „F12” w momencie, gdy jest uruchomiony program i znajdujemy się w głównym oknie aplikacji.

PRZELICZ

Klawisz „Przelicz” służy do przeliczenia wprowadzonych danych i poprawienia ich w razie potrzeby. Jest to przydatne, gdy chcemy uzyskać wynik obliczeń z inną dokładnością niż domyślna. Domyślna dokładność to 2 miejsca po przecinku.

Użytkownik ma możliwość zmiany tej dokładności w zakresie od 0 miejsc po przecinku, do 2 miejsc po przecinku. Możliwość ta dotyczy kwot naliczonych odsetek oraz wyliczonych sum. Przy czym można ustawić różne dokładności dla kwot oraz inne dla sum, w zależności od potrzeb operatora. Ustalona przez nas dokładność będzie widoczna na wydruku.

System informatyczny „Ewidencja Wyposażenia – EWA” jest przeznaczony do ewidencji przedmiotów będących na wyposażeniu podmiotu a nie wchodzących w skład środków trwałych. Mogą to być środki, które określa ustawa.

System ewidencji został zaprojektowany w sposób umożliwiający uzyskanie stanu ewidencji na podany dzień. W odróżnieniu od podobnych systemów, które umożliwiają uzyskanie informacji na koniec miesiąca, w naszym systemie można zobaczyć stan na dzień podany przez operatora. Taka konstrukcja bazy danych umożliwia również wprowadzanie dokumentów w sposób wygodny dla operatora.
Kartoteka

 

Operator nie musi wprowadzać dokumentów chronologicznie. Może wprowadzać dokumenty w sposób narastający. System automatycznie wprowadzając dokument, sprawdza datę dokumentu i jeżeli istnieją dokumenty z datą późniejszą od wprowadzanego, modyfikuje stan bazy uwzględniając dokumentu przyszłe. W systemie jest szereg funkcji sprawdzających, które umożliwiają zachowanie spójności danych i zabezpieczają przed wprowadzeniem danych niepoprawnych ze względu na chronologię. Podczas tworzenie projektu położyliśmy duży nacisk na komfort pracy, bezpieczeństwo, przyjazny interfejs użytkownika, jasne i zrozumiałe opisy oraz szerokie możliwości konfiguracji filtrów sortująco-wybierających.

 

1.1.2 Okresy obrachunkowe

W systemie nie ma na sztywno zdefiniowanych okresów obrachunkowych. Dane na koniec dowolnego okresu obrachunkowego możemy uzyskać w dowolnym momencie i w dowolnym czasie poprzez podanie przy wejściu do systemu odpowiedniej daty. Datę tą możemy również zmienić podczas działania programu, dzięki czemu mamy możliwość szybkiego przełączania się pomiędzy stanami w poszczególnych okresach. Ograniczenie wprowadzanych dokumentów z datą wcześniejszą jest realizowane poprzez ustawienie blokady na parze „osoba odpowiedzialna”-„miejsce użytkowania” po zakończeniu inwentaryzacji. System jest wyposażony w moduł do rozliczania inwentaryzacji, który generuje odpowiednie dokumenty modyfikujące kartotekę w przypadku stwierdzenia nadwyżek lub niedoborów. Dostępny jest również moduł do generowania zestawień na koniec wybranego miesiąca.

1.1.3 Ochrona danych

Ochrona danych w systemie jest podzielona na określone poziomy dostępu. Każdy użytkownik musi posiadać swoje hasło. Jest to element konieczny przy zakładaniu operatorów systemu. Dodatkowo każda kartoteka może być chroniona niezależnie swoim hasłem. Operatorowi oprócz dostępu do kartoteki możemy pozwolić lub zabronić wykonywania pewnych operacji.

1.1.4 Aktualizacja programu

W komplecie do systemu ewidencji dostarczamy program, umożliwiający automatyczną aktualizację systemu do najnowszej wersji, poprzez sieć internet. System podczas uruchamiania łączy się z internetem i sprawdza czy na serwerze nie znajduje się jego nowsza wersja. W przypadku wykrycia nowszej wersji program sygnalizuje to operatorowi i zaleca uruchomienie modułu aktualizacji.


Scroll to Top